Tanel Samm: ettevõtluse ja meelelahutuse geenius
Tanel Samm, sündinud 22. juulil 1983, on Eesti meelelahutus- ja ettevõtlusmaailmas tuntud nimi, kelle haare ulatub festivalide korraldamisest kuni välimeedia ja kinnisvarani. Tema mitmekülgsus ja võime näha ärivõimalusi erinevates valdkondades on kujundanud temast isiku, keda sageli nimetatakse nii „festivalide kuningaks” kui ka „meediaguruks”. Sammu karjäär on täis nii silmapaistvaid edusamme kui ka õppetunde, mis on vorminud tema tänast äristrateegiat. Tema seotus mitmete ettevõtetega, sealhulgas MONSTER MUSIC OÜ, MONSTER MEDIA OÜ, MONSTER HOLDING OÜ, TALLINN, PALDISKI MNT 96A // VABAÕHUMUUSEUMI TEE 1 KORTERIÜHISTU, INSTITUUDI TEE 6 MTÜ ja MOVE MEDIA OÜ, peegeldab tema laialdast huvi ja tegutsemisaktiivsust. Tanel Samm on isik, kes mitte ainult ei juhi projekte, vaid ka loob ja arendab neid, olles pidevalt uute väljakutsete otsingul.
Festivalide korraldamine: Pühajärve Jaanituli ja Retrobest
Tanel Sammu nimega on lahutamatult seotud mitmed Eesti suurimad ja armastatuimad festivalid. Tema juhtimisel toimuvad sellised mastaapsed üritused nagu Pühajärve Jaanituli ja Retrobest Festival. Pühajärve Jaanituli, mida Tanel Samm on uhkusega nimetanud Eesti kõige pikema järjepideva ajalooga festivaliks, on aastate jooksul kujunenud suviseks traditsiooniks, mis toob kokku tuhandeid inimesi nautima muusikat, seltskonda ja kaunist loodust. Festivali korraldamisel on Sammu jaoks oluline publiku kaasamine ja nende ootuste täitmine, mis väljendub ka artistide valiku protsessis, kus publiku arvamusi võetakse arvesse. Retrobest Festival on aga omakorda suunatud eelkõige 80ndate ja 90ndate muusika austajatele, pakkudes nostalgiat ja meelelahutust erinevatele generatsioonidele. MONSTER MUSIC OÜ, mille üks eestvedajatest Samm on, seisab nende festivalide taga, tagades kõrgetasemelise korralduse ja meeldejääva kogemuse kõigile külastajatele.
Move Media OÜ: välimeedia ja reklaam
Tanel Sammu ettevõtlusportfelli kuulub ka MOVE MEDIA OÜ, kus ta on partneriks. See ettevõte on spetsialiseerunud välimeediale, pakkudes laia valikut reklaamilahendusi, sealhulgas LED-ekraane ja reklaamtahvleid. Move Media OÜ pakub oma klientidele võimalust jõuda laia publikuni läbi strateegiliselt paigutatud ja visuaalselt atraktiivsete reklaamide. Ettevõte tegutseb aktiivselt reklaamituru arendamisel, pakkudes kaasaegseid tehnoloogilisi lahendusi ja loomingulist lähenemist reklaamikampaaniatele. Sammu visioon MOVE MEDIA OÜ loomisel oli luua platvorm, mis ühendab tehnoloogia ja turundusstrateegiad, et pakkuda klientidele tõhusat ja mõõdetavat reklaamiteenust. Nende pakutavad lahendused aitavad brändidel kasvada ja suurendada oma tuntust erinevates Eesti piirkondades.
Tähtsad esinemised ja korralduslikud väljakutsed
Swedish House Mafia Eestisse meelitamine
Üheks Tanel Sammu silmapaistvamaks saavutuseks festivalikorralduse vallas peetakse rahvusvaheliselt tuntud elektroonilise muusika trio Swedish House Mafia Eestisse meelitamist. See oli keerukas logistiline ja läbirääkimistegevus, mis nõudis nii professionaalsust kui ka personaalset lähenemist. Samm on rõhutanud, et selliste suurte nimede toomine Eestisse ei ole pelgalt lepingute sõlmimine, vaid ka suhete loomine ja usalduse võitmine. Tema võime luua personaalseid sidemeid artistide ja nende esindajatega oli selle õnnestumise üks võtmetegureid. See projekt mitte ainult ei tõstnud Eesti festivalimaastiku rahvusvahelist profiili, vaid ka näitas Tanel Sammu võimekust hallata suuri ja komplekse rahvusvahelisi projekte.
Majanduslikud ebaõnnestumised ja õppetunnid
Iga edukas ettevõtja on kogenud ka tagasilööke, ning Tanel Samm ei ole erand. Üheks tema suurimaks nimetatud majanduslikuks ebaõnnestumiseks oli Masha ja Karu jää-show korraldamine. See kogemus õpetas talle olulisi finantsilisi ja korralduslikke õppetunde, mis on vorminud tema edasist tegutsemist. Kuigi konkreetseid numbrilisi andmeid finantsiliste kaotuste kohta pole avaldatud, on Sammu enda sõnul olnud ka projekte, mis majanduslikult ei õigustanud end. Need kogemused on aga väärtuslikud, kuna need aitavad paremini mõista turu nüansse, riske ja planeerimise olulisust. Tanel Samm on alati rõhutanud õppimist oma vigadest ja nende kasutamist tulevaste projektide edukamaks elluviimiseks.
Tanel Sammu mitmekülgsed ärihuvid
Kinnisvara, teatrihooned ja korteriühistud
Lisaks meelelahutus- ja meediaprojektidele on Tanel Samm aktiivselt seotud ka kinnisvaraarenduse, teatrihoonete haldamise ja korteriühistute tegevusega. Tema ärihuvid laienevad seega ka kinnisvaraturule, kus ta tegeleb objektide rentimise ja käitusega. See mitmekülgsus näitab Sammu võimet näha ärivõimalusi erinevates sektorites ja neid edukalt arendada. Tema seotus ettevõtetega nagu TALLINN, PALDISKI MNT 96A // VABAÕHUMUUSEUMI TEE 1 KORTERIÜHISTU ja INSTITUUDI TEE 6 MTÜ viitab tema panusele ka elamumajanduse ja ühistulise tegevuse valdkonnas. See laiapõhjaline kogemus annab talle unikaalse vaatenurga ärijuhtimisele ja erinevate sektorite omavahelisele seotusele.
MONSTER MUSIC OÜ ja kontserdimaailm
MONSTER MUSIC OÜ on Tanel Sammu üks olulisemaid ettevõtteid, mis keskendub kontsertide ja festivalide korraldamisele. Ettevõte on toonud Eestisse mitmeid mainekaid esinejaid ja korraldanud unustamatuid üritusi, nagu Haapsalu Itaalia Muusika Festival, Pühajärve Jaanituli ja Retrobest Festival. Sammu visioon MONSTER MUSIC OÜ loomisel oli luua platvorm, mis pakub kvaliteetset meelelahutust ja toob Eesti publikuni parimad artistid nii kodumaalt kui ka välismaalt. Ettevõtte tegevus katab kogu kontserdi korraldamise protsessi alates artistide broneerimisest, tehnilise poole korraldamisest kuni turunduse ja piletimüügini. Tanel Samm on aktiivselt panustanud kontserdimaailma arengusse, luues üritusi, mis on leidnud sooja vastuvõtu publiku seas.
Publik ja artistid: koostöö festivalidel
Publiku arvamuste kaasamine artistide valikul
Tanel Samm peab festivalide korraldamisel publiku rahulolu esmatähtsaks. Seetõttu kaasatakse artistide valiku protsessi ka publiku arvamusi ja soove. See lähenemisviis tagab, et festivalid pakuvad just seda muusikat ja esinejaid, mida publik ootab ja hindab. Kaasamisel võib olla erinevaid vorme, alates küsitlustest ja sotsiaalmeedia kampaaniatest kuni tagasiside kogumiseni eelmistelt üritustelt. See interaktiivne lähenemine aitab luua tugevamat sidet publikuga ja suurendada nende lojaalsust festivali vastu. Sammu jaoks on oluline, et festivalid oleksid mitte ainult meelelahutuslikud, vaid ka kogukonda ühendavad sündmused.
Ilm kui suurim vaenlane festivalikorralduses
Festivalikorralduses seisab Tanel Sammu sõnul üks suurimaid väljakutseid ilm. Olenemata hoolikast planeerimisest ja parimate artistide valikust, võib ettearvamatu ilm rikkuda kogu ürituse meeleolu ja isegi majanduslikult kahjustada. Vihm, tugev tuul või kuumus võivad mõjutada nii publiku kohaletulekut kui ka artistide esinemistingimusi. Seetõttu on ilm üks suurimaid „vaenlasi”, kellega festivalikorraldajad peavad arvestama. Selleks, et minimeerida ilmast tingitud riske, kasutatakse erinevaid meetmeid, nagu varjualuste paigutamine, tehnika kaitsmine ja vajadusel ajakavade kohandamine. Sellest hoolimata jääb ilm teguriks, mille üle festivalikorraldajatel on vähe kontrolli.
Dodaj komentarz